ZARZĄDZENIE NR 19/2021 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie z dnia 8 czerwca 2021 roku w sprawie funkcjonowania Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie w trakcie trwania epidemii SARS-COV-2/COVID-19
Na podstawie art. 23 ust. 1, ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2021 roku, poz. 478 z późn. zm.), w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 roku - o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz.U z 2020 roku, poz. 1842 z późn. zm.) oraz w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 roku w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2021 roku, poz. 861 z późn. zm.) w wykonaniu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 lutego 2021 roku w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2021 roku, poz. 363) zarządzam co następuje:
§1
- Od 14 czerwca 2021 roku wszystkie zajęcia dydaktyczne na wszystkich kierunkach studiów (niezależnie od formy i trybu kształcenia) i na kursach organizowanych przez Centrum Edukacji Zawodowej (CEZ) oraz zajęcia praktyczne odbywające się w ramach projektów finansowanych ze środków zewnętrznych realizowanych na podstawie umów zawartych przez Uczelnię z instytucjami finansującymi, zwanych dalej „Projektami" będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem platformy Microsoft 365, z wyłączeniem:
- ćwiczeń, których nie da się przeprowadzić zdalnie w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych efektów uczenia się, w tym zajęć realizowanych w obiektach sportowych;
- ćwiczeń klinicznych;
- przedmiotów zawodowych kształtujących umiejętności praktyczne.
- Dziekanów, Kierownika CEZ i Kierowników Projektów zobowiązuję i upoważniam do określenia i zatwierdzenia listy przedmiotów realizowanych w ramach poszczególnych kierunków studiów oraz kursów spełniających kryteria określone w ust. 1 pkt. 1-3, w ramach których zajęcia mogą odbywać się stacjonarnie.
§2
- W okresie, o którym mowa w § 1 ust. 1. obrony prac licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz posiedzenia komisji habilitacyjnych odbywają się co do zasady staqonarnie z zachowaniem obowiązującego aktualnie rygoru sanitarnego, z tym że mogą odbywać się również zdalnie (on-line) za zgodą odpowiednio:
- Dziekana - w przypadku obron prac licencjackich i magisterskich,
- Przewodniczącego Rady Naukowej, na pisemny wniosek Przewodniczącego Komisji Doktorskiej lub Habilitacyjnej - w przypadku obron prac doktorskich i posiedzeń komisji habilitacyjnych.
- Posiedzenia organów Uczelni, komisji i innych ciał kolegialnych, w tym organów samorządu studenckiego i samorządu doktoranckiego, odbywają się co do zasady stacjonarnie, na terenie Uczelni z zachowaniem obowiązującego aktualnie rygoru sanitarnego, z tym że mogą odbywać się zdalnie (on-line) za zgodą Rektora.
§3
- W okresie, o którym mowa w § 1 ust. 1 zobowiązuję dziekanów wydziałów, dyrektorów instytutów i Dyrektora CLNB do zabezpieczenia ciągłości prowadzenia koniecznych badań naukowych.
- Badania muszą być prowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie w Uczelni przepisami z zachowaniem obowiązujących aktualnie przepisów sanitarnych związanych z epidemią SARS-COV-2/COVID-19.
- W sprawach nie uregulowanych w przepisach i instrukcjach dotyczących prowadzenia badań i funkcjonowania laboratoriów i pracowni badawczych decyzję podejmuję Dyrektor CLNB.
§4
Zobowiązuję osoby zamieszkujące w domach studenckich do stosowania się do obowiązujących aktualnie przepisów sanitarnych, zarządzeń i komunikatów ogłaszanych przez Rektora i władze Uczelni oraz poleceń Kierownika Działu Domów Studenckich.
§5
- Od dnia 14 czerwca 2021 roku wszyscy pracownicy Uczelni są zobowiązani do realizacji swoich obowiązków wynikających z Regulaminu Pracy zgodnie rozkładem czasu pracy obowiązującym dla stanowisk pracy, na których są zatrudnieni.
- W okresie, o którym mowa w ust. 1. pracę w formie zdalnej świadczyć mogą jedynie pracownicy będący nauczycielami akademickimi, którzy prowadzą zajęcia, o których mowa w § 1. ust.l. z tym że:
- poza siedzibą Uczelni dopuszcza się pracę w normalnym wymiarze czasu pracy, tj. w ramach pensum i zgodnie z harmonogramem zajęć, ale wybór sposobu wykonywania pracy w tej formie przez pracowników poszczególnych jednostek wymaga uzyskania zgody odpowiednio - dla podległych mu pracowników: Dziekana, Kierownika CEZ lub Kierownika Projektu;
- pracy w trybie zdalnym nie mogą wykonywać pracownicy, których obowiązkiem jest zapewnienie ciągłości badań naukowych i działania aparatury;
- organizacja pracy, w tym w formie zdalnej, podległych pracowników oraz nadzór nad terminowością i prawidłowością wykonywanych zadań należy do kierowników jednostek organizacyjnych z tym, że sposób wykonywania pracy w formie zdalnej dla każdego wykonującego ją pracownika i możliwość bezpośredniego kontaktu z nim muszą być przedstawione przez kierownika jednostki organizacyjnej i uzyskać akceptację odpowiednio - dla podległych mu pracowników: Dziekana, Kierownika CEZ lub Kierownika Projektu;
- organizacja pracy w trybie zdalnym musi zagwarantować ciągłość wykonywania wszystkich obowiązków służbowych;
- kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do przygotowania wykazu osób, które wykonują pracę zdalną, harmonogramu dotyczącego tej formy pracy dla poszczególnych pracowników i przekazania go do akceptacji odpowiednio - dla podległych mu pracowników: Prorektorowi, Dziekanowi, a następnie do złożenia w Dziale Spraw Pracowniczych.
§6
- Zobowiązuję Dział Spraw Pracowniczych do nadzoru nad realizacją przez poszczególnych pracowników obowiązków wynikających z Regulaminu Pracy z uwzględnieniem zmian wymienionych w § 5 niniejszego zarządzenia.
- Kierownicy badawczo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych, którzy uzyskali zgodę swoich przełożonych na pracę zdalną bezwzględnie muszą przekierować numery służbowych telefonów na swoje telefony komórkowe.
- Kierownik jednostki organizacyjnej, której pracownik wykonuje pracę zdalną musi zapewnić techniczne możliwości do wykonywania powierzonych temu pracownikowi zadań.
- Zobowiązuję Kanclerza do zapewnienia technicznych możliwości prowadzenia zajęć dydaktycznych w formie zdalnej z terenu Uczelni.
§7
Ewentualne zmiany w zasadach i zakresie funkcjonowania obiektów Uczelni w związku z aktualnie obowiązującymi przepisami związanymi z epidemią SARS-COV-2/COVTD-19 określa Kanclerz w formie komunikatów z zastrzeżeniem spraw, które mogą mieć wpływ na formę i sposób realizacji zajęć dydaktycznych, dla których zasady może określać jedynie Rektor.
§8
- Zobowiązuję wszystkich pracowników, studentów, doktorantów oraz inne osoby przebywające na terenie obiektów AWF do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów związanych z epidemią SARS-COV-2/COVID-19 wydawanych przez organy państwowe i władze Uczelni.
- Zobowiązuję kierowników wszystkich jednostek organizacyjnych do śledzenia zmian w przepisach, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu i informowania o tych zmianach podległych sobie pracowników.
- Zobowiązuję osoby uprawnione do wydawania komunikatów związanych z funkcjonowaniem Akademii w okresie epidemii SARS-COV-2/COVID-19 do przekazywania ich do Działu Informatyki.
- Zobowiązuję Kierownika Działu Informatyki do bieżącej aktualizacji kategorii poświęconej tematyce związanej z epidemią SARS-COV-2/COVID-19 w serwisie internetowym Uczelni o otrzymane informacje, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
- Nadzór nad prowadzeniem i akrualizaqą części serwisu internetowego Uczelni, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu powierzam Kanclerzowi.
§9
- W okresie od 14 czerwca 2021 roku do odwołania zalecam wszystkim pracownikom realizację swoich obowiązków wynikających z Regulaminu Pracy w sposób, który umożliwi ograniczenie do minimum bezpośrednią obsługę interesantów.
- W celu zapewnienia prawidłowej komunikacji zalecam wykorzystywanie korespondencji elektronicznej i kontaktów telefonicznych.
§10
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 14 czerwca 2021 roku.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia traci moc Zarządzenie nr 6/2021 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie z dnia 12 lutego 2021 roku w sprawie funkcjonowania Akademii Wychowania Fizycznego Krakowie w trakcie trwania epidemii SARS-COV-2/COVID-19.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia tracą moc wszystkie dotychczasowe komunikaty Rektora i Kanclerza Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie dotyczące funkcjonowania Akademii Wychowania Fizycznego Krakowie w trakcie trwania epidemii SARS-COV-2/COVID-19.
REKTOR
prof. dr hab. Andrzej Klimek