Zgodnie z Ustawą z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych Jednostki Sektora Finansów Publicznych są objęte obowiązkiem tworzenia PPK.
Program skierowany jest do osób zatrudnionych i podlegających z tego tytułu obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalno-rentowym.
Osoby w wieku od 18 do 55 lat zostaną zapisane do programu automatycznie, przy czym na własne życzenie będą mogły zrezygnować z dokonywania wpłat do PPK na podstawie pisemnej deklaracji złożonej podmiotowi zatrudniającemu.
Osoby, które ukończyły 55 rok życia, ale nie ukończyły 70 lat będą mogły złożyć wniosek o zawarcie w ich imieniu umowy o prowadzenie PPK.
Pracownicy powyżej 70 roku życia zostali ustawowo zwolnieni z obowiązku przystąpienia do PPK.
Dla każdego pracownika zostanie utworzony indywidualny rachunek PPK. Obowiązek ten spoczywa na pracodawcy, działającym we współpracy z wybraną instytucją finansową. Każdego miesiąca na rachunek ten będą trafiać składki finansowane przez pracownika i pracodawcę. Ponadto Państwo przekaże jednorazową wpłatę powitalną oraz sukcesywnie dopłaty roczne.
Pracownik może w dowolnym momencie zrezygnować z udziału w programie, jak również w każdym możliwym czasie do niego przystąpić. Zgodnie z Ustawą oszczędności zebrane na rachunkach PPK będą stanowiły w pełni prywatny i dziedziczony kapitał finansowy pracownika.
Wpłaty dokonywane do PPK będą finansowane przez podmiot zatrudniający i uczestnika PPK z własnych środków.
Akcja informacyjna skierowana do pracowników zostanie przeprowadzona w roku 2021 po wyborze instytucji finansowej zarządzającej PPK.
Ponadto na stronie internetowej Akademii zostanie utworzona zakładka dedykowana zagadnieniom związanym z pracowniczymi planami kapitałowymi, gdzie dostępne będą wszelkie bieżące informacje związane z wdrażaniem PPK w Akademii.
Więcej informacji na temat systemu PPK i korzyści z uczestnictwa w nim mogą Państwo również znaleźć na stronie: https://www.mojeppk.pl